Close
BIOLAGE_LOGO_GREEN

Biolage is in 1990 opgericht toen Arnie Miller, de grondlegger van het merk, ontdekte dat de kracht van de natuur als bron kon dienen voor het beschermen en verzorgen van het haar. Biolage wordt dan ook wereldwijd erkend als leider op het gebied van professionele haarverzorging. En die reputatie blijft groeien, omdat ons Biolage team beseft wat de kracht van traditionele ingrediënten is. Daarom geloven wij dat Biolage het principe van natuurlijke haarverzorging naar een compleet ander niveau tilt dankzij het aanbieden van professionele, kwalitatief hoogstaande producten geïnspireerd door botanische producten.

Onze missie:

 

HET ONTWIKKELEN van de professionele beauty industrie door te innoveren in hoogwaardige, natuurlijke en duurzame formules en verpakkingen.

 

 

HET CREEREN van salon ervaringen die je bijblijven met verbluffende haar resultaten.

 

 

HET ONDERWIJZEN van de haarstylisten en consumenten over beauty en duurzaamheid.

Biolage streeft ernaar:


Goed te zijn voor het haar – Met ingrediënten van natuurlijke oorsprong die met aandacht gekozen zijn gaat Biolage de strijd aan met synthetische alternatieven. We streven ernaar het haar naar de meest gezonde staat te transformeren.


Goed te zijn voor jou – Biolage zorgt ervoor dat elke formule uniek is ontworpen zodat het voelt en ruikt als de ultieme Biolage ervaring. Duurzaamheid is geen trend, maar een levensstijl die je voelt op het moment dat je één van de Biolage salons binnenstapt.


Goed te zijn voor de planeet – Omdat duurzaamheid een dagelijkse belofte is. Zo wordt bij het ontwikkelen van de formules altijd rekening gehouden met het verleden, het heden en de toekomst. Onze fabrieken zijn 100% CO2 neutraal en werken op zonne-energie.

Duurzame schoonheid:

 

Duurzaam produceren
Onze primaire productiefaciliteiten spannen zich voortdurend in om de impact ervan te minimaliseren. Fabrieken die onze formules produceren, halen 58% van hun stroom uit hernieuwbare energie en hebben sinds 2005 het waterverbruik met 37% verminderd.

 

Duurzaam innoveren
Ons lightweighting proces minimaliseert het plastic dat in onze flessen wordt gebruikt. 95% van het plastic dat voor onze flessen wordt gebruikt (exclusief de doppen) is post-consumer recycled (PCR), en we streven er voortdurend naar om dit te verbeteren.