Belangrijke informatie:
Lees hier de maatregelen als gevolg van COVID-19 virus ter ondersteuning van alle salons
in Nederland die werken met de Professionele Producten Divisie van L’Oréal.

Meer informatie
Terug naar overzicht
SHUE UEMURA

Velvet Monkey

Kylie Jones (1987) en Eduard Meijerink (1986) zijn de twee-eenheid achter Velvet Monkey, House of Hair. Ze zijn heel verschillend en inspireren elkaar oneindig, ze werken heel graag samen. Na vijf jaar hard getimmerd te hebben aan een topteam in de zaak gaan Kylie en Eduard nu weer meer ondernemen. De verschillen in karakter – Eduard heel precies, Kylie wat losser – zijn hun sterkste punten weten ze inmiddels. Samen werken ze met meerdere professionele merken van L’Oréal, wat resulteert in het toekomstige project Future Hair Generation Awards om nieuw talent een podium te bieden. Dat zegt wel iets over hun veelzijdigheid.

VELVET MONKEY VELVET MONKEY

Hair artist zijn is... Kylie ‘Naast moeder ben ik kapper, dat is zo’n beetje waar het bij mij om draait!’.
Eduard: ‘Creatief zijn en fijn met mensen samenwerken, iemands inner beauty naar boven halen. Dat je door middel van haar iemands identiteit kunt bepalen.’ ‘Iemand gelukkig maken,’ vult Kylie aan.

Waarom Kylie en Eduard? Eduard: ‘Wij kunnen worden ingezet voor alle professionele brands van L’Oréal en dat maakt ook waarom wij voor hen als partner hebben gekozen. Wij zijn visionnairs en krijgen met L’Oréal Professionnel, Matrix en Shu Uemura de kans concepten te ontwikkelen en uit te werken, om met een jonge doelgroep te werken, onze creativiteit te delen. En dat past bij ons.’

Jullie grootste talent? Kylie: ‘Naast het feit dat ik mooi haar maak, kan ik mensen op hun gemak stellen.’
Eduard: ‘Ik kan met iedereen overweg, en iedereen die in mijn stoel zit een bijzonder gevoel geven. Conceptontwikkeling, van scratch iets bedenken en neerzetten is het grootste talent van ons samen.’

Met haar werken is ook... Kylie: ‘Te vergelijken met muziek. Er zijn superveel stromingen, en elke artiest laat zich inspireren tot het maken van zijn eigen sound.’
Eduard: ‘Als het maken van kunst, elke look die je maakt is uniek.’

Wat maakt de mens verder mooi? Eduard: ‘Als iemand goed weet wie hij of zij is, maakt dat mooi. Dat iemand zelfverzekerd is, zichzelf kan zijn, no matter what.’
Kylie: ‘En dan kunnen wij daarop anticiperen.’

Een topdag is voor jullie... Eduard: ‘Als we samenwerken. Dat doen we niet vaak meer, dus als we samen kunnen werken maakt dat de dag top. En ook: als onze medewerkers in de salon een topdag hebben gehad.’
Kylie: ‘Ik hou van hectische dagen, en dat je dan aan het eind van zo’n dag elkaar aankijkt en weet: dit hebben we mooi geflikt.’

Hèt haarproduct? Kylie: ‘Alles wat volume geeft, dus Volume Muroto van Shu Uemura.
Eduard: ‘Voor mezelf een goede shampoo, in de salon van Biolage Raw de volumespray om mee te föhnen, die gebruik ik ook veel bij mannen.’

Dat je aan het eind van zo’n dag elkaar aankijkt en weet: dit hebben we mooit geflikt.

Wil je meer zien van L’Artist? Bekijk voor inspiratie de Instagram